• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

BFM Inkasso (Flexkonto)

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 923
Mottagna reaktioner
631
Poäng
667
Tack för väldigt beskrivande svar :)

Men det finns ingen chans att dom endast skickar iväg fakturan till KFM eller dylikt? Eller att dom ger en anmärkning/ missbrukad kredit även fast krediten i sig inte blir uppsagd?
Nej det är jag ganska så säker på. Men missbrukad kredit lär du få efter att de 3 fakturorna förfallit + 30 dagarna. Men man vet ju inte ens om de skickar direkt till BFM inkasso då. Dvs hela lånebeloppet eller om de faktiskt då skickar direkt till KFM. De verkar inte kunna svara eller veta själva. Men har du bara en förfallen faktura kan du vara luuuuugn :) se bara till att betala så fort du kan för egen del. Dumt att ta risker, ränta, sen blir det svårare att höja krediten om du skulle vilja det (betalningshistorik).
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Är det bara en månad du släppar efter med så tror jag att du kan vara lugn. Många smslångivare skickar ut sådana skrämselmejl månad efter månad men det vanligaste ändå är att krediten sägs upp när man ligger efter med tre betalningar, vilket jag först trodde att du gjorde.
 

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
316
Mottagna reaktioner
141
Poäng
327
Kan tillägga att Flexkonto skrev att det inte var några problem att betala dubbla i slutet av månaden.
Inte fått något svar från BFM inkasso än gällande det, men antar att det är Flexkonto som man ska lyssna på, och inte BFM i detta fallet.
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 362
Mottagna reaktioner
800
Poäng
717
Det skriver ju också "KAN leda till att..... "Så skriver de ju för att skrämmas då de såklart vill ha in pengarna.

Skillnad vore om de skrev "då kommer vi avsluta krediten och....."
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 923
Mottagna reaktioner
631
Poäng
667
Kan tillägga att Flexkonto skrev att det inte var några problem att betala dubbla i slutet av månaden.
Inte fått något svar från BFM inkasso än gällande det, men antar att det är Flexkonto som man ska lyssna på, och inte BFM i detta fallet.
Ja, alltså jag fattar inte hur de kan vara så virriga och otydliga. Antingen är det liksom inkasso eller inte! Men jag skulle som sagt lyssnat på dem och inte på BFM.
 

MAL

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
5 Mars 2017
Meddelanden
119
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Vad hände här till slut? Har också ärende hos BFM inkasso, första månaden jag släpar efter (med 2 olika lån). Tänkte betala in inkassot vid lön och ena lånets nya kostnad, brevet skickades ut 8/1 så är sista dagen idag (om man skulle betala inom 8 dagar).
 

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
316
Mottagna reaktioner
141
Poäng
327
Vad hände här till slut? Har också ärende hos BFM inkasso, första månaden jag släpar efter (med 2 olika lån). Tänkte betala in inkassot vid lön och ena lånets nya kostnad, brevet skickades ut 8/1 så är sista dagen idag (om man skulle betala inom 8 dagar).
Jag har alltid haft 3 förfallna fakturor tror jag sen säger dom ett datum för riktig uppsägning. Alltid haft dialog med BFM under tiden, men bör vara så för alla tänker jag?
Lovar inget dock...
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 923
Mottagna reaktioner
631
Poäng
667
Bästa är att ha en dialog med BFM inkasso som föregående talare är inne på.
Du kan bortse från dessa 8 dagar. Det är när man är sen med 3 fakturor som du har 30 dagar på dig att inkomma med en betalning. Allt efter dessa 3 månader + 30 dagar är att ses som en stor risk att ärendet skickas vidare inom en snar framtid då krediten förfaller till full betalning. Lite oklart om det är direkt till kronofogden eller om det är till ett inkassobolag. Det finns alltså ganska lång tid att kunna betala in.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Är sen med EN inbetalning till Brixo och har nu fått ett ”inkassokrav” från BMI inkasso. Belopp att betala är 394 kr men utöver avibelopp fodras även inkassoavgifter på 180 kr samt påminnelseavgift på 60 kr. Vad ska jag egentligen betala? 394 kr eller 634 kr? Känns väldigt otydligt.
 

caldoreon

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
10 Januari 2022
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Är sen med EN inbetalning till Brixo och har nu fått ett ”inkassokrav” från BMI inkasso. Belopp att betala är 394 kr men utöver avibelopp fodras även inkassoavgifter på 180 kr samt påminnelseavgift på 60 kr. Vad ska jag egentligen betala? 394 kr eller 634 kr? Känns väldigt otydligt.
Jag har legat efter 3 månader utan att det händer något, väntar du en typ vecka kommer det ett mail med vad du ska betala. Verkar som att påminnelse och inkassoavgifter läggs på din totala skuld

Om du loggar in på minasidor finns det en flik med transaktionhistorik, där står det nog Påminnelseavgift +60
Inkassoavgift +180 osv
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp